İçeriğe geç

Sad-Lam-Vav (ص ل و)

Kuran’da bu kökten türetilmiş kelimeler toplamda 99 kez, 4 adet türemiş formda geçiyor.

Kuran’daki geçiş yerlerinin detaylı analizi için tıklayınız  

Kök anlamı: Hayvanın arka orta bölümü, kuyruğunun çıktığı yer, sırtlamak, desteklemek, uyluklamak, yakından takip etmek, arkasından yürümek/takip etmek, (Musalli > önde giden atı izleyen arkadaki at) bağlı kalmak, söylev, nutuk, hitabe, konuşma, dua, namaz, yalvarış, bağışlanma dileme, istirham, rica, övgü, takdir, methiye, kutsama, lütuf, şükran

Türkçe’ye girmiş türevler: salâ, salat, musalla, salavat

Aram. ṣəlū, ṣəlūthāṣəlā [#ṣly] eğilme, bükülme, dönme

Akad. sulû dua, ibadet, yalvarma, rica, niyaz; sullû  başvurmak, müracaat etmek, yalvarmak, rica etmek; çağırmak, seslenmek

Tarih:Kökler

4 Yorum

  1. cüneyt

    yazmış olduğunuz açıklama kısmında slv kökünün namaz la alakası yokken kuran daki geçiş yerlerinin anlam kısmında hep namazla bağdaştır mısınız “Hakkı YILMAZ’ın “tebyinül kuranını okudum açıklama aynı sizinki gibi yapmış ama namazla bağdaştırmamış MALİ YÖNDEN VE ZİHİNSEL AÇIDAN DESTEK OLMA;TOPLUMU AYDINLATMA KURUMLARINI OLUŞTURAN AYAKTA TUTAN ANLAMINDA KULLAN MIş SALATI

  2. “Namaz” anlamı “dua” anlamından türetilmiş. Hakkı Bey’in vermiş olduğu anlam kök kelimeden ziyade o kökten türetilmiş ayrı bir kelime olan “Salat” kelimesinin “genişletilmiş” bir anlamı olarak verilebilir. Bu “namaz” anlamını reddetmeyi gerektirmez. Fakat sadece “namaz” anlamına indirgemek de büyük bir yanlış olur. Arapça’nın akrabalarından Süryanice’de bile “Salat’ın ikamesi” kalıbı (qum Le Sluta) “yakarışta/duada bulunmak için kalkmak” anlamında kullanılmakta.

    Diğer yandan Kur’andaki geçiş yerleri bize ait değil. Standart bir mealden aktarma. Elbette her geçişi “namaz” diye çevirmek doğru değil.

  3. özgür

    Tüm okuduğum ayetler sonucunda : Salatın ayakta saygı ile durularak kendi dilinde anlayarak kuran okuma ve dua ile tamamlanan bir durum olduğunu düşünüyorum. Gecenin gündüze yakın iki vaktinde(zorunlu olan) sabah ve akşam yapılacağını tespit ettim ayrıca bu mescidlerde yapılmalıdır. Mescidde yapılan bu çalışma sonrası maddi yardım yapılır. Ayrıca gece kalkılarak mescid dışı evde yani yapılabılır bu fazladan yapılan bir çalışmadır. ruku ile başlanıp ruku ile tamamlanıp secdeler ile devam edilip gene ayakta ruku ile sonlanır. yani secde salat dışında yapılan bir saygı göstergesi harekettir. ancak ben ikisini birleştiriyorum.
    salatı vusta ise salatın özü yani en önemli noktası olan tam konsantrasyonla ayakta Allah huzurunda durulması anlamını çıkardım. bunu korumamız gerek her salatta ….
    abdest ise ister wcye grin girmeyin her salat öncesi yapılması gereken bir işlemdir.

    bunlar benim şahsi ulaştığım sonuçlardır. Herkes kuran ı okumalı ve anlamalıdır. Sadece Kuran okunmalı ve Allah a yönelmelisiniz. Kuran açık ve net anlayana tabi….

    mescidler de gerçek salat yapılmadığı için sürekli ve sık maddi yardımda bulunmanızı attığınız her adımda Allah ı düşünmenizi dikkatli olmanızı öneririm. Kuran ı okuyup hayatınıza tatbik etmeniz gereklidir 1 kez okumak yetmez.

  4. Muhammet

    hiçbir sözülkte salevenin desteklemek uyluklamak diye bir anlamı yoktur bunları neye göre çıkardınız Hakkı Yılmaz müslümanların asırlardır uygulayageldikleri salat ibadetini yani namazı kelimeyi tahrif ederek bozacağını düşünüyorsa yanılgı içersinde. uyluklamak diye de türkçede bir fiil yok güldürmeyin insanı

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir